*pochodzą z różnych źródeł,
*opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
*opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ryszard Sajdak - mejlowo admin@wzwik-wloszczowa.pl lub telefonicznie 41 394 36 80.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pomieszczenia te są wynajmowane od innego podmiotu publicznego.
Budynek dwukondygnacyjny, posiada jedno wejście. Przed wejściem znajdują się strome schody - brak podjazdu dla wózków. Drzwi wejściowe nie są automatyczne. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo słabowidzące. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek w celu przywołania pracownika.
Pomieszczenia biurowe oraz kasa zlokalizowane są na 1 piętrze. Brak wind.
W budynku są oznaczone drogi ewakuacyjne. Łazienki i umywalnie nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń kontrastowych, oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń w druku powiększonym. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek jednokondygnacyjny, posiada jedno wejście. Przed wejściem znajduje się wysoki próg. Drzwi wejściowe nie są automatyczne. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo słabowidzące.
W budynku są oznaczone drogi ewakuacyjne. Łazienki i umywalnie nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń kontrastowych, oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń w druku powiększonym. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie obsługuje się interesantów. Przebywają w nim pracownicy sekcji wodociągowej.
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o..